Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Porota

Michel Bouvard(předseda poroty)

Michel  Bouvard

Michel Bouvard už třicet let vykonává dvě pozoruhodná zaměstnání – vyučuje hru na varhany a zároveň si coby koncertní umělec vydobyl mezinárodní prestiž jako jeden z nejpodmanivějších francouzských interpretů. Pravidelně hraje na nejkrásnějších historických varhanách po celé Evropě a vystupoval také ve velkých koncertních sálech v Asii a na významných místech v Severní Americe. Odehrál více než 1000 koncertů ve více než 25 zemích.
Michela Bouvarda ve volbě povolání inpiroval jeho dědeček Jean Bouvard, který byl varhaník, skladatel a žák Louise Vierna. V mládí Michel navštěvoval pařížskou konzervatoř, kde studoval varhany a improvizaci ve třídě Andrého Isoira. Hře na varhany se učil také u proslulých varhaníků Jeana Boyera, Francise Chapeleta a Michela Chapuise z kostela sv. Severina v Paříži. Michel zahájil svou hudební kariéru v roce 1983, když získal první cenu v mezinárodní varhanní soutěži v Toulouse. V roce 1985 převzal po Xavieru Darasseovi vedení varhanní třídy na toulouské konzervatoři. Po boku kolegy Jana Willema Jansena pak pokračoval v Darassově vizi prohlubování partnerství a spolupráce s městem a regionem pořádáním koncertů, varhanních turné, mistrovských kurzů a také mezinárodní varhanní soutěže. Tyto aktivity vyvrcholily v roce 1996 založením mezinárodního varhanního festivalu Toulouse les Orgues.
V letech 1995–2021 působil Michel Bouvard jako profesor varhanní hry na pařížské CNSM po boku svého kolegy a přítele Oliviera Latryho. Společně rozvinuli originální pedagogickou spolupráci, která do Paříže přilákala studenty z celého světa. V roce 2013 vyučoval Michel v zimním semestru na varhanní fakultě Eastman School of Music na University of Rochester v New Yorku. V listopadu 2015 absolvoval pedagogický pobyt na Yaleově univerzitě a v roce 2016 vyučoval na Národní univerzitě umění v Tokiu.
Od roku 1996 zastává Michel pozici titulárního varhaníka v románské bazilice sv. Saturnina v Toulouse, kde hraje na proslulých varhanách od Aristida Cavaillé-Colla. V roce 2010 byl jmenován jedním ze čtyř hlavních varhaníků Královské kaple na zámku ve Versailles.

Andrzej Białko

Andrzej Białko

Andrzej Białko absolvoval Akademii hudby v Krakově, kde studoval hru na varhany u Joachima Grubicha. Získal první cenu na Mezinárodní varhanní soutěži v Římě (1981) a na Celostátní varhanní soutěži v Bydhošti-Gdaňsku (1985). Zúčastnil se řady polských varhanních festivalů, vystupoval ve většině evropských zemí a koncertoval také v Libanonu a Severní i Jižní Americe.
Andrzej Białko působí jako profesor na varhanním oddělení Hudební akademie Krzysztofa Pendereckého v Krakově a na Státní hudební škole Władysława Żeleńského v Krakově. Velký ohlas si získalo jeho krakovské a vratislavské provedení kompletního díla Johanna Sebastiana Bacha v jubilejním roce 2000, stejně jako krakovský cyklus „Ars organ“ – antologie varhanní hudby 16.–20. století ve 20 koncertech. Jeho rozmanitý a stále se rozšiřující repertoár zahrnuje všechny styly, včetně kompletních varhanních děl Buxtehudeho, Bruhnse, Mendelssohna Bartholdyho, Francka, Liszta a Brahmse. Svými nahrávkami významně přispívá do archivu Polského rozhlasu (2. kanál). Za dobu svého uměleckého působení natočil 30 CD.
Ministr umění a kultury mu udělil stříbrnou (2006) a zlatou (2020) medaili „Gloria Artis“. V letech 2016–2020 působil Andrzej Białko jako prorektor Hudební akademie Krzysztofa Pendereckého, kde od roku 2020 zastává funkci vedoucího varhanního oddělení a ředitele doktorského studia.

Eva Bublová

Eva Bublová

Eva Bublová je varhanice a cembalistka, varhany absolvovala na pražské Akademii múzických umění u Jaroslava Tůmy a lyonské Conservatoire National Supérieur de Musique u Jeana Boyera (Francie).
Zvítězila v několika mezinárodních varhanních soutěžích, např. Pražské jaro 1999 a Gottfried Silbermann Internazionaler Orgelwettbewerb 2001, Freiberg (Německo). V roce 2002 byla finalistkou Royal Bank Calgary International Organ Festival and Competition.
Na svém kontě má řadu koncertů ve většině evropských zemí, v Japonsku a v Kanadě, nahrávek pro český, slovenský a lucemburský rozhlas, varhanní CD „Les Fresques“ a cembalovou publikaci „Názvy skladeb u clavecinistů“, v níž zúročila své překladatelské dovednosti.
Po 20 let působila ve francouzské farnosti v Praze, po 16 let v akademické farnosti Nejsvětějšího Salvátora. Výuce varhan a cembala se věnovala na Konzervatoři v Českých Budějovicích a v Teplicích.
V současnosti je profesorkou varhan na pražské Konzervatoři.

http://www.bublova.cz/
http://www.bublova.cz/en/index.php

Wolfgang Kogert

Wolfgang Kogert

Wolfgang Kogert působí jako varhaník ve vídeňské Hofburgkapelle, je kurátorem v RadioKulturhaus ORF ve Vídni a vyučuje hru na varhany na hudební a divadelní univerzitě Mozarteum v Salcburku.
V roce 2006 získal 1. cenu na varhanní soutěži Musica Antiqua Bruges. V roce 2013 se stal rezidenčním umělcem v Cité des Arts v Paříži. Pravidelně spolupracuje se současnými skladateli, jako jsou Friedrich Cerha, Jean-Pierre Leguay a Younghi Pagh-Paan, a také s předními orchestry, jako jsou Vídeňští symfonikové, Symfonický orchestr Vídeňského rozhlasu ORF a Pittsburghský symfonický orchestr.
Kromě své interpretační kariéry se Wolfgang aktivně věnuje oboru, přispívá články do časopisů a poskytuje konzultace při stavbě varhan. Koncertuje na řadě prestižních akcí, jako jsou Bachfest v Lipsku, orgel-mixturen v kostele sv. Petra v Kolíně nad Rýnem a Hildebrandt-Tage v Naumburgu. Za svou kariéru již vystupoval na mnoha mezinárodních pódiích včetně Tokia, Paříže, Moskvy, Rigy, Bruselu a dalších významných míst.

https://www.wolfgangkogert.com/

Petr Kolař

Petr Kolař

V letech 1982 až 1988 studoval Petr Kolař varhanní hru na Konzervatoři v Brně u Vratislava Bělského, později u Zdeňka Nováčka. Poté pokračoval ve studiu na JAMU v Brně, ve třídě prof. Aleny Veselé. Během studií se aktivně zúčastnil několika interpretačních kurzů. Upozornil na sebe také úspěchy na varhanních soutěžích (1986 Opava II. cena, 1988 Brno II. cena, 1989 Pražské jaro III. cena, 1991 Deventer I. cena).
V letech 1993–2000 vyučoval varhanní hru a improvizaci na Oddělení duchovní hudby JAMU v Brně. Od roku 2000 je pedagogem hry na varhany a improvizace na Konzervatoři a JAMU v Brně. Pravidelně spolupracuje s Filharmonií Brno, různými komorními ansámbly a sbory. Sólově vystupuje doma a v zahraničí
Po celou svoji hudební kariéru se Petr Kolař věnuje práci s pěveckými sbory. V období 1995–2002 byl angažován v Národním divadle v Brně, kde na pozici sbormistra Zpěvohry, nastudoval více jak 20 operet a muzikálů. V roce 2001 se stal sbormistrem Brněnského filharmonického sboru Beseda brněnská a dirigentem Orchestru katedrály sv. Petra a Pavla. V roce 2014 založil Brněnský katedrální sbor MAGNIFICAT. Od roku 2000 je členem předsednictva Musica sacra. Realizoval několik CD nosičů a televizních záznamů. V letech 1990–1997 působil jako ředitel kůru a varhaník v bazilice Nanebevzetí Panny Marie na Starém Brně. Od roku 1998 zastává pozici ředitele kůru a varhaníka v katedrále sv. Petra a Pavla v Brně. Během návštěvy papeže Benedikta XVI. v Brně v roce 2009 dirigoval hudbu při slavnostní papežské bohoslužbě na místním letišti.
Za své působení v oblasti duchovní hudby obdržel Petr Kolař v roce 2013 Medaili sv. Cyrila a Metoděje. V roce 2019 obdržel cenu Johann-Wenzel-Stamitz Pries uměleckého sdružení Esslingen.

Bernadetta Šuňavská

Bernadetta Šuňavská

Meno Bernadetty Šuňavskej sa už počas jej štúdií v Bratislave, vo Freiburgu a v Stuttgarte vyšvihlo medzi najuznávanejšiu špičku interpretačného umenia.
Okrem celej rady diplomov a vyznamenaní z medzinárodných organových súťaží po celej Európe, oslňuje publikum svojou originalitou, ohňostrojom virtuozity, citlivosťou a hlavne, nekompromisným umeleckým profilom. Vysoko uznávaná virtuózka je v kruhoch koncertného organa zárukou profesionality, nezabudnuteľného farebného stvárnenia organových diel a nadšených reakcií publika.
Vynikajúce kritiky v odbornej tlači pravidelne dostáva aj za transkripcie orchestrálnych diel a premiérovanie súčastnej hudby, naposledy na pódiu filharmónie v nemeckom Essene s monumentálnym dielom „Sinfonie guerriere et amorose” od Niccolò Castiglioniho.
Okrem organa a klavíra študovala aj hru na historických nástrojoch a na čembale, čo jej umožňuje interpretovať diela všetkých štýlových období, siahajúcich až do stredoveku.
Nahrala koncerty a CD pre Naxos, Organum Classics, Südwestrundfunk, pravidelne spolupracuje so Slovenským rozhlasom a televíziou, Českým rozhlasom a je vítaným hosťom na koncertných pódiach všetkých významných medzinárodných festivalov.

Erwin Wiersinga

Erwin Wiersinga

Erwin Wiersinga studoval na konzervatoři v Groningenu pod vedením Wima van Beeka. S vyznamenáním vystudoval hru na varhany a absolvoval také studium hry na klavír. V letech 1997–2019 vyučoval hru na varhany na Universität der Künste v Berlíně a od roku 2009 působí jako pedagog na Prins Claus Conservatoire v Groningenu.
V roce 2014 byl Erwin společně s Leo van Doeselaarem jmenován titulárním varhaníkem slavných varhan od Arpa Schnitgera v Groningenu. Erwin Wiersinga pravidelně koncertuje v Nizozemsku a dalších evropských zemích a vystupoval také v Koreji, Číně, Japonsku a USA. Na svém kontě má řadu rozhlasových a CD nahrávek svých koncertů na významných historických varhanách v Německu, Holandsku a Belgii.
V roce 2006 vystupoval pod vedením Daniela Barenboima jako sólista v Berlínské státní opeře v představení Doktor Faust. Je aktivní v různých profesionálních orchestrech a od roku 2007 pravidelně koncertuje s Královským orchestrem Concertgebouw a spolupracuje s dirigenty, jako jsou Mariss Jansons, Ricardo Chailly, Ivan Fischer a další. V roce 2016 vystoupil s orchestrem Concertgebouw v newyorské Carnegie Hall při příležitosti americké premiéry Theatrum Bestiarium od Detlefa Glangerta.
Erwin Wiersing působil jako hostující profesor na několika konzervatořích v Evropě a také v Pekingu, Tokiu a Soulu.

https://www.erwinwiersinga.nl/cv/englisch/index.html